St. Patricks Day in Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu St. Patricks Day in Dublin! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

St. Patricks Day in Dublin!

Blijf op de hoogte en volg Vera

20 Maart 2013 | Ierland, Dublin

De afgelopen weken heb ik zeker niet stilgezeten in Ierland. Nadat Astrid vertrokken was ben ik begonnen met de muzieklessen. Ik ben nu twee keer geweest en het is echt heel leuk. Samen met nog drie andere jongens volg ik elke maandag avond dus les. Ook krijgen we natuurlijk stukken mee naar huis om te oefenen en het is me al aardig gelukt om weer stukjes te spelen:) Met Henry en Arthur gaat het allemaal nog steeds heel goed. Brenda komt morgen ook dus ze kijken er al naar uit om haar te zien!

Ondertussen ben ik ook een weekendje naar huis geweest om de 50ste trouwdag van Opa en Oma te vieren. Het was wel gek hoor om zo snel weer even thuis te zijn. Maar op vrijdagochtend vertrok ik vanuit Dalkey met de aircoach en om half 2 vloog ik naar Amsterdam. Daar stonden mama en papa mij op te wachten en samen zijn we naar opa en oma gereden. Astrid en Dennis kwamen dezelfde avond nog en de rest zag ik allemaal de volgende dag. We hebben een super feest gehad met elkaar! Wel even moeilijk om gelijk weer weg te gaan, maar ik had al snel weer afleiding van de jongens natuurlijk. Ze zijn altijd zo vrolijk:) Ook was het afgelopen weekend St. Patricks Day dus daar kon ik de hele week naar uitkijken. Samen met Synje hebben we heel wat dingen uitgezocht die we wilden doen. Want niet alleen op zondag waren festiviteiten in de stad, maar het festival begon op donderdag al en ging door tot en met maandag. Wij begonnen op zaterdagochtend met de boot race tussen Trinity College en UCD. De twee grootste rivalen moesten het tegen elkaar opnemen in een kano race in de Liffey. Met muziek, een presentator en allemaal supporters aan de kant (in het groen natuurlijk) was het heel leuk om naar te kijken. We waren wel wat koud geworden dus daarna even opgewarmd in een koffie huisje waarna we vervolgens naar de funfair gingen om daar even sfeer te proeven. Overal was het zo gezellig:) Het was trouwens wel echt Iers weer, dus veel regen tussendoor. Maar we hebben er wat leuks van gemaakt! We hebben ook nog naar een concert geluisterd en om de dag helemaal goed af te sluiten zijn we nog uit eten geweest. Het was een geslaagde eerste dag.

Zondag was het dan St. Patricks Day en we waren al vroeg in de stad om een goed plekje te vinden om naar de optochten te kijken. Heerlijk stonden we daar in de regen, maar toen ze begonnen was het gelukkig wel droog! De optocht was echt geweldig om te zien en iedereen was verkleed of had wel iets groen aan of op zijn of haar gezicht geschilderd. We konden de optocht niet helemaal afzien, want we hadden ook kaartjes gekocht voor de club finales van Hurling en Gaelic Football in Groke Park (maar wat we hadden gezien was geweldig). Het was de eerste keer voor mij om sport in een stadion te zien en ik vond het echt super! De sfeer was zo leuk en Dublin had ook nog gewonnen met Gealic Football dus dat was natuurlijk extra feest! 's Avonds zijn we natuurlijk nog naar de pub geweest, want dat hoort er natuurlijk wel bij, en al helemaal op zo'n dag! We waren laat thuis gekomen, maar de volgende dag gingen we er alweer op tijd uit om de 'Treasure Hunt' in de stad te doen. We moesten ons registeren in de City Hall, waar we een vragenlijst mee kregen. Daarvoor moesten we allemaal dingen bezoeken in de stad zoals St. Patricks en Christ Church Cathedral. Je zag door de hele stad mensen zoeken naar alle antwoorden! Het was ook heel leuk om te merken dat wij geen enkele keer op de kaart hoefden te kijken en gewoon onze weg door de stad wisten te vinden. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik de eerste dag in Dublin alleen maar verdwaald was.. dat is nu dus wel veranderd (gelukkig).

Ik heb het echt zo erg naar mijn zin en ik kan niet wachten om straks ook een paar dagen met Brenda hier te mogen doorbrengen!

  • 21 Maart 2013 - 11:33

    Peter:

    Leuk verslag weer Vera! En heel mooie gezichtsschildering!!! Brenda komt vandaag naar je toe. Als ik maandag van Den Haag naar Groningen reis, stap ik even op Schiphol uit om met Brenda verder naar huis te reizen. Ben nu al benieuwd naar haar verhalen.
    Veel pleier samen!
    liefs, je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 10863

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: