Astrid op bezoek in Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Astrid op bezoek in Ierland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Astrid op bezoek in Ierland

Blijf op de hoogte en volg Vera

26 Februari 2013 | Ierland, Dublin

Er is weer een nieuw week aangebroken na twee hele leuke en drukke weken te hebben gehad! De week voordat Astrid naar Ierland zou komen hadden de jongens een weekje vakantie. Ik was daarom vanaf 's ochtends tot 's avonds met ze. Ik had wat leuke dingen voor ze gepland om te doen:) We hebben verschillende knutsel werkjes gemaakt, gekleurd in hun nieuwe kleurboek, cakejes gebakken en ook zijn we elke dag naar buiten geweest! Een hele drukke week dus;) Gillian had tegen Henry gezegd:'Jullie hebben wel echt de leukste vakantie ooit gehad of niet?' En Henry zei daarop:'Ja het was echt super leuk, maar we hadden niet echt vakantie hoor. We moesten zoveel dingen doen.' Hahah;) Echte lieverds zijn het. We hebben die week de hele tijd zoveel lol samen gehad! Het was echt super gezellig:) Veel tijd voor mezelf had ik natuurlijk niet die week en op zaterdag ochtend wilde ik alles nog even snel schoonmaken en opruimen voordat ik Astrid zou ophalen van het vliegveld! Toen ik op de bus zat te wachten had ik al een smsje van mama gekregen dat ze haar hadden afgezet. Ze was onderweg! Ik kon het nog niet geloven.. Ik moest nog een half uurtje wachten op het vliegveld en daar was ze dan! We hadden elkaar zoveel te vertellen dat we eerst even wat gingen drinken voordat we de aircoach weer naar huis namen. Ik vond het super leuk dat nu ook Astrid zou gaan zien bij wie ik leef en in welke omgeving ik nu al 6 maanden woon. De reactie was heel leuk van de jongens. Je had hun ogen moeten zien haha. Op foto's hadden ze al wel gezien dat we op elkaar leken, maar zo naast elkaar in het echt was toch wel even anders;) Ze gingen gelijk allemaal speelgoed aan Astrid laten zien, heel lief! We hadden die avond met ze allen gegeten en na het eten hebben we nog gezellig met Gillian en Stephen op de bank gekletst voordat we op stap gingen en Astrid een paar van mijn vriendinnen ging ontmoeten. We hebben een super leuke avond gehad met Synje, Maria en Maria'anna:)

Een leuke en natuurlijk vol geprogrammeerde week hadden we voor de boeg! Op zondag heb ik met Astrid een super lange en mooie wandeling door de omgeving gemaakt. Het was een prachtige dag dus we hadden geweldig uitzicht toen we op Killiney Hill stonden. We zijn naar beneden gegaan om een stukje over het strand te lopen waarna we daarna verder langs de kust door Dalkey uiteindelijk in Dùn Laoghaire uitkwamen. Daar hadden we nog met aan paar andere vriendinnen afgesproken die de vorige avond niet konden. Samen met Alex, Santana, Sarina en Synje gingen we wat drinken in een leuk koffie huisje:). Het was een gezellige dag en eenmaal thuis hadden we weer met z'n allen gegeten. Na het eten moesten Astrid en ik natuurlijk wat dingen uitzoeken en onze spullen pakken voordat we naar Galway zouden vertrekken de volgende ochtend. Daar hadden we allebei zoveel zin in! Maar eerst brachten we de jongens naar school. Zo konden ze allebei zelf aan Astrid laten zien waar ze naar school gaan.

Een lange reis stond op ons te wachten. Eerst een half uurtje met de dart naar Dublin waar we daarna de bus namen die ons in 3,5 uur naar Galway zou brengen. We waren rond 3 uur aangekomen en eerst maar even de VVV opgezocht om wat informatie te verzamelen. Ons hostel zat daar toevallig dichtbij dus daar hoefden we niet lang naar te zoeken. We hadden een vier personen kamer geboekt en toen we net binnen waren om onze spullen weg te zetten kwam er ook een ander meisje binnen. Ze kwam uit Finland en we hadden dus gelijk even nummers uitgewisseld zodat we samen 's avonds naar de pub zouden kunnen gaan. Verhalen over Galway had ik al wel veel gehoord en ook wist ik dat het heel klein was. Maar zo klein aha. Het was eigenlijk één straat met wat zij weggetjes. Binnen twee uur hadden we alle dingen gezien die we hadden bedacht te bekijken. Dus daarna hadden we een leuke pub opgezocht om wat te gaan eten en even later op de avond begon daar ook de live-muziek te spelen. Astrid heeft haar eerste Guinness geproefd en ook hadden we nog met Kati (het meisje die we die middag in ons hostel hadden ontmoet) afgesproken in een andere pub waar ook live-muziek aanwezig was:) De eerste dag in Galway was zeer geslaagd!

De wekker ging alweer vroeg de volgende ochtend want we gingen een dag tour maken naar de 'Cliffs of Moher'. Het was een prachtige dag en we zijn bij verschillende plekken onder weg naar de cliffs eruit gegaan. De bus chauffeur vertelde heel veel over de omgeving wat heel leuk was. En eenmaal bij ons eindpunt aangekomen, de 'Cliffs of Moher' konden Astrid en ik echt even niks zeggen.. (Dat hebben we niet vaak hihi). Het was zo mooi! Echt indrukwekkend hoor! De zon stond hoog aan de hemel dus we hadden mooi uitzicht en op de terug weg reden we langs de kust weer terug naar Galway city, waar we van een mooie zonsondergang konden genieten. Eenmaal aangekomen in ons hostel was er nog een ander meisje bij gekomen. Die avond gingen we dus gezellig nog even naar de pub met z'n vieren:)

Nee niet veel tijd om te slapen want de wekker ging weer vroeg aha. Astrid en ik gingen de laatste dag in Galway naar één van de 'Aran islands' namelijk 'Inis Mòr'. We moesten eerst 45min met de bus en daarna nog een uurtje met de ferry voordat we voet op het eiland zette. We hadden fietsen gehuurd en wederom scheen de zon volop dus we hebben een heel stuk van het eiland kunnen rond fietsen. Blauwe zee, witte stranden, mooi landschap, kleine (soms vervallen) huisjes, paarden, koeien en allemaal vriendelijke mensen die stuk voor stuk naar je zwaaien als je langs fietst. We hebben zelfs een picknick op het strand gehad samen! Aangekomen bij het eindpunt moesten we de laatste twee meter kruipen. Er was namelijk een cliff recht naar beneden en het waaide super had dat het best spannen was om daar over de rand te liggen om naar beneden te kunnen kijken. Ik denk dat het goed was dat mama het niet kon zien;) De man die ons de fietsen verhuurde had ons gewaarschuwd voor een weg op de terugweg waar we niet langs moesten gaan omdat die nog niet af was. Maar Astrid en ik hadden waarschijnlijk de verkeerde afslag gemist ofz aha, dus we kwamen eenmaal op een onverharde weg met allemaal losse steentjes terecht. Nou ja we vonden het eigenlijk wel leuk om zo naar beneden te hobbelen hihi. Prachtig uitzicht hadden we over het hele eiland en we zagen sowieso niet veel mensen, maar daar was echt niemand. We hadden die plek echt even voor onszelf:) Om 5 uur ging de ferry weer terug naar de vaste land en toen we op de ferry zaten te wachten werden we nog op de foto gezet door een Japanse fotograaf. Dus wie weet worden we ooit nog beroemd in Japan haha! Diezelfde avond zijn we nog met de bus naar Dublin terug gekeerd en om half 1 waren we uiteindelijk weer thuis. Galway was really amazing!

Ik had Astrid natuurlijk nog niks van Dublin laten zien dus op donderdag en vrijdag stond 'Dublin city' op onze planning. We hebben heel veel dingen gezien die dag namelijk, Trinity College en dan ook natuurlijk het 'Book of Kells'. We hadden ons broodje gegeten in St. Stevens Green, waarna we daarna door Temple bar over de Ha'penny bridge naar O'Connell street liepen om de GPO en de Garden of Remembrance te zien. Op donderdag avond zouden we pannenkoeken bakken voor de jongens en ook heb ik altijd training. Ik vond het leuk om Astrid de meiden te laten zien met wie ik altijd train en de wedstrijden speel. We waren wel wat te laat, want het pannenkoeken bakken en eten liep iets uit. We waren wel heel blij dat we dat hadden gedaan, want de jongens vonden het zo leuk en heel lekker. Allebei zeiden ze de hele tijd 'mmmmm'. En Henry schreeuwde: 'Deze zijn beter dan die van papa'. Haha, dat was wel een groot compliment:).

Op vrijdagochtend konden we even niet geloven dat het alweer de laatste volle dag was. Maar we hebben er alles uitgehaald, want eenmaal weer in de stad zijn we eerst naar het museum van de GPO gegaan, waarna we daarna langs Christ Church, City Hall, Dublin Castle zijn gelopen om uiteindelijk aan te komen bij de Marsh's librarby. Dat is de oudste openbare bibliotheek van Ierland. Super mooi om te zien en daar hebben Astrid en ik nog met een veer en oude type machine kunnen schrijven wat heel leuk was. Als één na laatste op ons lijstje stond 'Saint Patrick's Cathedral' waar we wel naar binnen zijn geweest en per ongeluk in een dienst terecht kwamen haha. Het was gelukkig maar een half uurtje en daarna hebben we de oudste pub van Dublin opgezocht waar we hebben gegeten en Astrid ook haar Irish coffee heeft geproefd. Synje en Alex kwamen later die avond nog gezellig naar ons toe en de laatste dag was helemaal geslaagd.

De volgende dag bracht ik Astrid weer naar het vliegveld.. Het was wel even moeilijk om afscheid te nemen na zo'n leuke week samen te hebben gehad. Maar we hebben mooie herinneringen om samen op terug te kijken! Het was echt geweldig:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 10864

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: