Brenda op bezoek in Ierland! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Brenda op bezoek in Ierland! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Brenda op bezoek in Ierland!

Blijf op de hoogte en volg Vera

02 April 2013 | Ierland, Dublin

Het is alweer meer dan een week geleden dat ik Brenda naar de bus heb gebracht. We hebben samen een paar geweldige dagen gehad. En als ik er zo aan terug denk dan hebben we flink ons best gedaan om verschillende dingen te doen en te zien;) Maar ik zal bij het begin beginnen te vertellen. Donderdag, twee weken geleden, liep ik samen met de jongens naar de bus om Brenda op te halen. Ze hadden allebei heel veel zin om nog een andere zus van mij te ontmoeten en Henry had al allemaal praatjes op weg naar huis. En eenmaal thuis waren er natuurlijk allemaal spelletjes bedacht die gespeeld gingen worden;) Het was heel gezellig zo met z'n vieren. Toen Stephen thuis kwam hadden we tijd om ons even klaar te maken om daarna dapper door de regen (want het was echt aan het gieten) op weg te gaan naar Dalkey om gezellig uiteten te gaan. We hebben die avond echt heerlijk gegeten in een heel leuk restaurantje. Uren achter elkaar hebben we gekletst (wat trouwens niet meer ophield tot nadat ik haar weer had uitgezwaaid). Op de terug weg was het nog niet opgehouden met regen en dat ging ook vrijdag de hele dag nog door. Ik had eigenlijk bedacht om met Brenda de kustwandeling op vrijdagochtend doen, maar omdat het weer zo slecht was bleven we lekker binnen. We hebben vrijdagochtend dus in onze pyjama op de bank al kletsend en koffie drinkend door gebracht. Samen hebben we nog de foto's bekeken van opa en oma's trouwfeest. Echt een heel relaxte morgen dus:) Toen ik de jongens ging ophalen die middag, wilde Brenda nog wel even Dublin in om het 'Book of Kells' in Trinity College te zien. Maar ze vertelde me later dat ze al helemaal doorweekt was voordat ze in Dublin was aangekomen. Ook was de dart niet verder gegaan dan Dùn Laoghaire door de overstromingen.. Brenda had wel het beste weer van iedereen de eerste paar dagen hier in Ierland;)

Die avond hebben we gezellig met de jongens en Gillian en Stephen gegeten. En toen Henry en Arthur op bed gingen, hadden wij ons klaargemaakt om te gaan dansen. En dan bedoel ik niet gewoon lekker uit je dak gaan in een club, maar we gingen Iers dansen dit keer:)! Het was in de dezelfde school als waar ik muziekles heb, dus het was ook leuk voor Brenda dat ze die plek zag. En het dansen ging volgens mij best goed! We hebben heel erg gelachen en de man die ons les gaf, gaf ons nog een compliment over ons ritme gevoel. Heel leuk! We waren wel wat laat thuis gekomen en na een warme kruik te hebben gemaakt konden we even een paar uurtjes slapen. Want de volgende ochtend ging de wekker alweer vroeg...

Al op tijd gingen we deur uit. En de jongens waren net wakker geworden toen we weg wilden gaan dus ze stonden allebei ons boven aan de trap ui te zwaaien! Een goed begin van de dag:) En het was ook nog is opgehouden met regen (héhé). Om 8 uur werden we opgehaald door de tourbus op O'Connell Street en vanaf daar gingen we naar Newgrange. Ik was er ook geweest met mama en papa in november, maar zo'n bijzonder plek is het zeker waard een tweede keer te bezoeken. En je ziet en hoort ook altijd weer andere dingen. Het was die dag wel heel koud dus na in newgrange te zijn geweest hebben we ons daarna even lekker opgewarmd in een cafeetje met een kopje koffie. Om 12 uur was het weer tijd om verder te gaan. Eenmaal aangekomen bij Tara Hill waren we allebei heel blij dat we de laarzen en snowboots van Gillian hadden geleend. Door de regen van de dagen ervoor was het heel erg modderig. Onze eigen schoenen waren anders zeker in een modderpoel veranderd;) We eindigden die dag de tour in het National History Museum in Dublin. We hebben daar nog een tijdje rondgelopen en via Christ Church Cathedral, St. Patricks Cathedral en de Marsh's Library zijn we naar de oudste pub van Dublin gegaan om daar lekker te eten. En als het niet voor onze goede timing was, hadden we daar niet terecht gekund. Het was namelijk heel druk, maar toen we binnen kwamen was er net een koppel dat weg ging:) We waren van plan om niet al te laat naar huis te gaan, omdat we allebei heel moe waren van alles wat we die dag hadden gezien en gedaan. Maar zoals ik al zei, waren we niet opgehouden met kletsen en ook zaterdagavond zijn we nog 'even' doorgegaan in de pub. Op de terug weg liepen we langs de Liffey naar het dart station. Echt heel mooi met alle bruggen zo verlicht in Dublin!

Zondag was alweer aangebroken. De laatste volle dag! Onze tassen gepakt en op weg naar de stad waar we eerst in een café een hele fotoshoot hebben gehouden. We hebben zo gelachen haha, de mensen moesten wel hebben gedacht?! Opgewarmd en helemaal wakker na een kopje koffie gingen we door Grafton Street naar St. Stevens Green waar we een rondje in hebben gelopen. Daarna zijn we naar Christ Church gegaan waar we dit keer ook naar binnen gingen. Voor mij was het een vierde keer ook nog steeds heel mooi en interessant;) Ook hebben we die middag nog een bezoekje aan de National Gallery gebracht! We wilde graag voor het eten weer thuis zijn, zodat we gezellig mee konden eten. En nadat we waren uit gegeten werd er nog een spelletje, jongens tegen de meisjes, 'Wie ben jij?' gespeeld. Het was zo leuk! En de jongens waren helemaal aan het springen en gieren toen ze ook nog is hadden gewonnen! Heel leuk aha. Diezelfde avond gingen Brenda en ik nog naar de pub waar ze wat vriendinnen van mij heeft ontmoet. Ook hebben we heel leuke andere mensen leren kennen waar we de rest van de avond mee hebben doorgebracht nadat mijn vriendinnen naar huis waren gegaan. Een goede laatste avond!

De volgende ochtend heeft Brenda haar spullen gepakt, maar haar vliegtuig vertrok pas aan het eind van de middag dus we konden mooi die ochtend nog de kustwandeling maken die we eigenlijk vrijdagochtend hadden willen doen. Nu was het wel heel mooi weer en hebben we er echt van kunnen genieten. Bij Sandycove Beach heeft Brenda ook mensen zien zwemmen. We waren er bijna ook zelf in gesprongen.. Oké toch maar niet;) Dat lieten we wel over aan de echte Ieren die dat het hele jaar door doen?! Haha. Ik heb Brenda nog naar de bus gebracht en daar ging zij ook weer.. Al zwaaiend dacht ik terug aan alle leuke momenten die we samen ook hier in Ierland hebben beleeft. Er worden hier herinneringen gemaakt om nooit te vergeten en ik vind het echt bijzonder dat ik dat met iedereen van mij familie mag beleven.

  • 02 April 2013 - 22:30

    Mama:

    Hoi lieverd,

    Wat een heerlijk verhaal. En net van Brenda gehoord dat ze nog een keer naar je toekomt....:)
    Nu samen met Maarten. Super hoor.
    Dikke knuffel, mama

  • 03 April 2013 - 03:05

    Dennis:

    Hee veer,

    Ben echt jaloers hoor!
    De foto's zien er ook super mooi uit.

    groetjes en tot snel ;)

  • 03 April 2013 - 10:34

    Brenda:

    Hej liefje,

    Wat leuk om ons verhaal zo terug te lezen! Het was geweldig <3

    Dikke X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 10860

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: