Karen op bezoek! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Karen op bezoek! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Karen op bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Vera

03 Mei 2013 | Ierland, Dublin

Ik weet nog toen Brenda weer was vertrokken naar Nederland ik dacht: 'Nu komt Karen pas over een maand.' Maar nu zit ik hier alweer om over mijn dagen met haar te schrijven! De tijd vliegt echt voorbij als je het naar je zin hebt;) Mijn gewone leventje met de jongens ging gewoon door natuurlijk, maar ik heb ook nog mijn laatste twee wedstrijden gespeeld en een toernooi gehad op UCD. De laatste wedstrijd hadden we gewonnen met 3-2. We moesten het voor onszelf natuurlijk weer heel spannend maken, maar uiteindelijk hadden we het seizoen even goed kunnen afsluiten. En om dat te vieren gingen we daarna nog uit lunchen met z'n allen:)

Maar ik zal nu beginnen te vertellen over de week met Karen. Ze kwam vorige week vrijdag aan en om 6 uur pikte ik haar op van de bushalte. We liepen eerst even naar huis zodat ze zich kon voorstellen aan mijn familie. Na de spullen weg gezet te hebben gingen we op weg naar Dalkey om lekker uiteten te gaan samen. We hadden elkaar natuurlijk veel te vertellen en we hebben een super eerste avond gehad! Ik dacht ook dat ik iets heel leuks voor ons tweeën had gepland voor de zaterdagochtend. Maar dat bleek even ietsjes anders te lopen.. Een boottocht vanaf Dùn Laoghaire harbor naar Howth harbor had ik geboekt voor ons. Het was een prachtige dag, de zon scheen volop maar er stond wel een briesje. Daar hadden we eerst niet over nagedacht maar eenmaal vertrokken en op zee konden Karen en ik al snel niks meer zeggen omdat we misselijk waren geworden.. We waren heel blij de haven van Howth bereikt te hebben haha! Daar hebben we eerst even een leuke pub opgezocht om even te herstellen van de boottocht die maar liefst 1,5 uur had geduurd. De ochtend was dus niet helemaal volgens plan verlopen maar des te beter was de middag en de avond. We hebben een prachtige wandeling langs de kust gemaakt en we konden ergens even lekker in het gras zitten terwijl de zon ons volop verwarmde. Toen we thuis kwamen merkte ik ook dat ik zelfs een beetje was verbrand! Na met Gillian, Stephen en de jongens gegeten te hebben gingen Karen en ik nog wat drinken met drie vriendinnen van mij namelijk, Synje, Anna en Maria. Ik vond het heel leuk om ook Karen wat vrienden te laten ontmoeten!

Op zondag heb ik Karen door de stad een tour gegeven. We zijn, na een kopje thee gedronken te hebben bij Sweny's, naar Trinity College gegaan. Vanaf daar zijn we verder gelopen naar de City Hall en Christ Church. Daar hadden we ergens even wat gedronken voordat we onze stadswandeling vervolgden naar St. Patricks Cathedral en de Marsh's library. Daarna liepen we naar Grafton Street waar we nog een straat performer hebben gezien. En natuurlijk kon St. Stevens Green niet overgeslagen worden. En nu met alle bloemen in bloei was het zeker waard om even een rondje in het park gewandeld te hebben. Maar de dag was nog niet over dus daarna liepen we door Temple bar over de Ha'penny bridge, langs de Liffey, O'Connell Street op. Daar hebben we natuurlijk de GPO gezien en omdat de zon zo lekker was gaan schijnen hadden we een heerlijk ijsje gekocht die we opgegeten hebben in The Garden of Remembrance. We eindigden onze dag met een sprintje door de stad. We waren namelijk nog een kadootje wezen kopen voor Henry, (die zou die woensdag 6 worden) maar het was nog best lastig om een keuze te maken tussen al dat speelgoed! Daarom moesten we rennen om onze trein nog te kunnen halen haha. We hadden weer heerlijk gegeten thuis en na het eten gingen Karen en ik nog even Killiney Hill op. Dat was echt prachtig, we zagen de regen over ons komen en weer weggaan over de zee. En daardoor waren er ook twee regenbogen ontstaan wat echt heel mooi was om te zien!

Maandagochtend hebben we ook niet stil gezeten. Ik vond het namelijk wel leuk om Karen mee langs de kust te nemen. We zijn via Dalkey naar Sanycove gelopen waar we nog een aantal mensen hebben zien zwemmen. Ik moet dat ook maar is gaan proberen volgens mij;) Vervolgens zijn we langs de zee gelopen en eindigden we op Killiney Beach. Vanaf daar is Karen met de dart de stad in gegaan waar ze het Book of Kells ging bekijken. Ik moest de jongens weer van school ophalen die middag. Ook heb ik op maandagavond altijd muziekles en dit keer nam ik Karen gewoon mee. Zo kon ze ook zien waar ik, en met wie ik nu speel. De volgende dag hadden we eerst de jongens naar school gebracht voordat we naar Glendalough gingen. Stephen had een halve dag vrij genomen zodat Karen en ik nog een extra dagje samen weg konden. Echt super was dat! We hebben echt een onvergetelijke dag gehad:) Twee super mooie wandelingen hebben we gemaakt met prachtige uitzichten. En had ik al gezegd dat ook vandaag de zon weer volop scheen? Geweldig:) Toen de bus ons weer had afgezet in Bray gingen Karen en ik opzoek naar een leuke pub langs de zee waar we wat konden eten. We hadden allebei honger gekregen van de hele dag gelopen te hebben, maar na het eten konden we wel naar huis rollen zoveel hadden gegeten haha. Toen we thuis kwamen gingen we natuurlijk nog wel even de inhuldiging van onze nieuwe Koning terug kijken! Maar daarna waren we ook helemaal moe en voldaan.

Woensdag was alweer de laatste dag voor Karen en ook was het Henry's verjaardag. 6 is hij alweer geworden! Toen ik hem 's ochtends ging feliciteren liet hij met trots zijn nieuwe step zien! Karen en ik hebben die middag samen op de jongens gepast en dat was echt super. We konden ons eerst heel goed vermaken met de ballonnen maar, aan het einde van de middag zijn we nog lekker naar het park op Killiney Hill gegaan. Daar hebben we heerlijk rond gerend en een super middag gehad. Ik had Karen gevraagd om wat foto's te maken van mij en de jongens en ze zijn zo leuk geworden! Ik kan ze niet op het internet zetten, maar ze zijn echt geweldig:) Ik was helemaal blij hihi. Ook hadden Karen en ik natuurlijk nog een kadootje voor Henry. Die hadden we na de taart gegeven dus voordat ze naar bed gingen konden ze nog even rond rennen in de tuin om zo snel mogelijk bellen kapot te knappen. Karen had namelijk een grote bellenblaas gegeven. Echt een super dagje hadden we gehad! En om Karen haar vakantie nog even af te sluiten zijn we nog naar de pub geweest in Dùn Laoghaire met Synje, Alex, Peter, Déaglan, Melanie, Natasa en Minka. Veel waren van de partij, echt super gezellig! En de volgende ochtend bracht ik haal alweer naar de bus. Ook wij hebben samen weer echt een paar super dagen gehad!!

Ik voel me nog steeds zo goed hier in Ierland bij mijn familie. Vandaag hebben Gillian, Stephen en ik heel veel voorbereid voor het verjaardagsfeestje van Henry morgen. Het wordt een piraten feest en we hebben er allemaal heel veel zin in;). In mijn volgende blog zal ik wel vertellen hoe het was geweest. Soms realiseer ik me even goed dat ik helemaal niet meer zolang heb voordat ik vertrek, maar daar probeer ik nog maar niet te veel aan te denken. Ik ben nog volop aan het genieten hier!

  • 04 Mei 2013 - 12:32

    Brenda:

    Hé lieve schat!

    Wat heerlijk om weer een verhaal van je te lezen :) Gaaf dat Karen nu ook bij je geweest is hé! Maarten en ik kijken er al heel erg naar uit om naar je toe te komen (wel een paar van die zonnestraaltjes voor ons bewaren hoor ;))

    Dikke X en heel veel liefs

  • 08 Mei 2013 - 08:06

    Karen:

    Toppertje! Leuk verhaal!
    Dikke kus <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 10854

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: