Piratenfeest, Cork en Cashel! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Piratenfeest, Cork en Cashel! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Piratenfeest, Cork en Cashel!

Blijf op de hoogte en volg Vera

17 Mei 2013 | Ierland, Dublin

Er is nadat Karen was vertrokken alweer zoveel gebeurt. Karen vertrok op donderdagochtend en het begon al de volgende dag met de voorbereidingen voor het grote piratenfeest wat werd gehouden op zaterdag. Met z'n allen gingen we het huis en de tuin opruimen, de decoratie ophangen en de taart bakken. Dat was echt heel gezellig om zo samen te doen. De volgende ochtend waren we al vroeg wakker om de laatste beetjes voor te bereiden en we moesten ons natuurlijk wel een beetje verkleden en schminken als piraten;) De jongens zagen er echt geweldig uit! Rond 12 uur kwam iedereen binnen en op een gegeven moment waren er meer dan 20 kleine piraten in het huis aan het rond rennen hihi, heel gezellig zo hoor! Er was nog een goochelaar gekomen, wat de kinderen geweldig vonden! Taart en ander lekkers kregen ze na afloop om lekker buiten op te eten. Het was helemaal geslaagd. En toen iedereen weer vertrokken was gingen wij met z'n allen even al die kado's bekijken, wat een boel had Henry gekregen! En aan Henry's gezicht af te lezen had hij (en wij) een geweldige tijd gehad.

De volgende ochtend vertrok ik alweer met Santana en Alex naar Cork. We wilde de aircoach van 9 uur nemen, maar omdat Santana per ongeluk de verkeerde bus naar de stad had genomen werd dat ééntje later. Ook niet erg, we hadden maandag ook nog in Cork, omdat het een bank holiday weekend was. Ik had een hostel van te voren geboekt en ik ben altijd zo benieuwd of het een beetje goed uitpakt. Maar tot nog toe hebben we geluk gehad, want ook dit hostel was schoon en de eigenaar was heel gastvrij en behulpzaam. Dus bij aankomst eerst even onze tassen weggelegd waarna we daarna de bus naar Blarney namen. We wilde namelijk Blarney Castle zien en natuurlijk de Blarney Stone kussen. Wat?! Een steen kussen, uhm ja. Dat kan hier ook allemaal. Volgens de legende krijgt namelijk ieder die de steen kust de gave van welsprekendheid. Dat konden wij natuurlijk niet missen nu we toch zo dichtbij zitten;) Ook de tuinen eromheen waren heel erg mooi! Daar hebben we met z'n drieën de rest van de middag rond gelopen. We hadden die dag heel erg geluk met het weer! Eenmaal terug in Cork hadden we een leuk restaurantje opgezocht waar we heerlijk hebben gegeten! Het was heel gezellig om zo met elkaar weg te zijn. En toen we 's avonds weer in het hostel terug kwamen was er nog een ander meisje in onze kamer gekomen. Ze kwam uit Amerika en het was heel leuk om zo even met haar te praten. Ze was veel aan het reizen dus we hebben wat leuke verhalen van haar kunnen horen:) De volgende dag besloten we om de stad Cork te gaan bekijken. We hebben de hele dag gelopen en allemaal dingen bekeken. Daar hoorde natuurlijk ook de universiteit van Cork bij. Nou we waren het er allemaal over eens dat we hier wel wilde studeren! Echt een sprookje gewoon:) We hebben wel even over dat terrein rond gedroomd haha. Om 5 uur besloten we de bus weer naar huis te nemen en toen we om 8 uur weer aangekomen waren en op O'Connell Bridge stonden te wachten om de laatste bus naar huis te nemen had ik echt even een optimaal geluksmomentje!! Ik realiseerde me weer even wat ik hier allemaal aan het doen ben:)!

Maar daarmee is deze blog nog niet afgelopen. Afgelopen weekend ben ik namelijk naar Cashel geweest met Synje, Anna en Alex. Er was sprake van een busstaking maar Gillian en Stephen hadden gezegd dat ik het gewoon maar moest riskeren. Het was namelijk onwaarschijnlijk dat het door zou gaan. De volgende ochtend namen we dus gewoon de bus (voor de zekerheid toch maar een enkeltje geboekt..) naar Cashel. Het was iets meer dan twee uur rijden en ook deze keer hadden we eerst even ons hostel opgezocht voordat we op pad gingen. We hadden besloten om de eerste dag een wandeling te maken vanaf Cashel naar Golden. We moesten voor het grootste gedeelte door de weilanden banjeren haha. Het had heel veel geregend dus al na 5 min waren onze schoenen doorweekt. Maar ja dat maakte ons niet uit, het was prachtig! Langs de koeien (door de koeienvlaaien) kwamen we na 11 km aan in het stadje Golden. Nou ja ik weet niet of ik het wel een stadje kan noemen, het was meer een dropje! Er was een supermarkt, een pub en een kerk. Daarbij hield het ook wel op;) Maar dat was precies genoeg voor ons. We moesten namelijk even boodschappen doen voor het avondeten en ontbijt en we wilde even uitrusten van de wandeltocht in de pub. Toen we binnenkwamen keek iedereen (5 mensen) om, om te kijken wie daar nou binnen kwamen. Echt zo'n locale pub waar altijd dezelfde mensen komen en daar kwamen dan 4 meiden binnengewandeld. Maar het was heel gezellig om zo even met ze te praten, misschien wel omdat ze al aardig wat Guinness op hadden;) Uiteindelijk besloten we om de taxi naar huis te nemen en het eerste wat ik zag toen ik onze kamer binnen kwam was roze en blauw?!

Twee meiden uit Amerika waren bij ons in de kamer gekomen en de één had fel blauw haar en de ander fel roze! Ze waren de meest gekleurde meiden die ik ooit heb gezien geloof ik hihi. Het was heel gezellig om zo even een kamer met ze te delen, want we hebben veel gelachen en gepraat! Diezelfde avond zijn we nog met elkaar naar de pub geweest wat heel leuk was! Echt super om zo allemaal verschillende mensen te ontmoeten van over de hele wereld!

De volgende dag besloten we Cashel te gaan bekijken en ook al is het niet een heel groot stadje, er waren heel veel oude ruïnes om te zien. Maar het belangrijkste was natuurlijk de Rock of Cashel. Om half 1 kregen we daar een rondleiding was echt super mooi was! Op de 60 meter hoge rots staan namelijk nu de ruïnes van St. Patricks Cathedral, maar vanaf de vierde tot de twaalde eeuw regeerde de koningen van Munster vanaf deze plek. Heel indrukwekkend om zo te zien!

Maar ondertussen kreeg ik een smsje van Gillian dat de busstakingen alsnog door waren gegaan.. Wat nu? Er kwam namelijk maar één bus door Cashel en dat was bus Éireann. Gillan had al wel aangeboden om ons op te halen, maar we wilde het eerst zelf proberen natuurlijk! We gingen weer terug naar het hostel om op internet een andere busmaatschappij te kunnen vinden. Na hulp van een vrouw te hebben gekregen konden we blijkbaar een andere bus nemen die een stadje verderop zou vertrekken. Dat zou ongeveer 20 min met de auto zijn, en ondertussen was het al 3 uur en de laatste bus zou om 5 uur vertrekken. Hoe daar dus te komen? Een taxi zou heel duur worden en toen we er over na aan het denken waren, stelde die vrouw voor om te gaan liften. Ze zei dat het wel veel vaker werd gedaan dus wij dachten allemaal: 'Oke! We gaan het gewoon een keer proberen'. Een half uurtje later stonden we in de regen hoor, met onze bordjes voor ons, hopend dat iemand zou stoppen.. En na 15 min hadden we al een lift! We waren veilig aangekomen in Clonmel waar we de bus naar Dublin konden nemen! We hadden een super weekendje gehad en heel wat leuke dingen meegemaakt;)

Morgen begint ook het 24 uur toernooi van volleybal en om deze tijd volgende week zit ik als het goed is met Lotte hier op de bank! Daar heb ik allemaal zoveel zin in! Door al die leuke dingen vliegt de tijd voorbij. Het is wel een gek idee dat Gillian en Stephen volgend jaar iemand anders krijgen. Ze hebben al een nieuwe aupair gevonden en daar mijn hulp bij gevraagd. Ik vond het wel fijn dat ze me er bij betrokken! Maar goed, we gaan er met z'n allen nog een mooie afsluiten van maken:)

  • 18 Mei 2013 - 06:56

    Karen:

    toppertje! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 10854

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: