Galway, vistite en nog meer volleybal! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Galway, vistite en nog meer volleybal! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Galway, vistite en nog meer volleybal!

Blijf op de hoogte en volg Vera

03 Juni 2013 | Ierland, Dublin

Ik zit nu heerlijk buiten in de achtertuin mijn blog te schrijven. Alles is groen en de lucht is strak blauw, de zomer is na een lange winter eindelijk aangekomen:)

Nou, waar was ik gebleven..? Volgens mij bij het 24 uur toernooi. Dan heb ik nog wel even wat te vertellen, want er is al weer veel gebeurt! Op zaterdag 18 mei begon het volleybal toernooi om 1 uur in de middag. We zouden eerst met onze meiden een team zijn, maar omdat er nog een paar mannen over waren moesten we ons op splitsen. Ik vond dat eigenlijk niet zo erg want zo leerden we meer mensen kennen. En omdat het niveau wel hoog was en elk team mannen had, zouden we zo ingemaakt zijn! Synje en ik hadden heel erg geluk:) We kwamen namelijk bij twee hele leuke jongens in het team. Nou daar gingen we van start.. en tot 5 uur 's nachts hadden we niet geslapen! Er was namelijk te weinig tijd om je ogen even dicht te kunnen doen tussen de wedstrijden door (gelukkig was er wel tijd om even snel onder de douch door te lopen)! Om 5 uur kon ik dan eindelijk even anderhalf uur slapen! En toen ik wakker werd moest ik gelijk weer het veld op! Nou je kan wel raden dat, dat niet de beste wedstrijd was. Nog half slapend stond ik daar op het veld haha. Maar daarna was ik wel weer gelijk wakker;) We waren van onze pool in de finale gekomen, maar jammer genoeg hadden we die echt net verloren. Het was een spannende wedstrijd! Om 1 uur was het dan afgelopen. Mijn stem was bijna helemaal weg en ik was echt moe. Maar dat was denk ik niet zo gek;) Eenmaal thuis gekomen (rond 4 uur) dook ik eerst maar gelijk mijn bed in! Ik vond het wel super, om zoiets meegemaakt te hebben. We hebben een hoop plezier gehad met z'n allen!

Dat was alweer het laatste weekend, voordat Gillian, Stephen en de jongens naar Spanje zouden gaan. De eerste dag op school was die week ook gelijk de laatste dag voor de jongens. En dat vonden ze natuurlijk niet zo erg! Helemaal vrolijk en met het idee de volgende dag naar Spanje te gaan kwamen ze uit school! Om kwart over 5 de volgende ochtend gingen ze dan op pad. Een dikke knuffel en na ze te hebben uitgezwaaid waren ze de hoek om. Het was wel even gek om daarna alleen in het huis te zijn. Ik ging nog even terug naar bed, maar die dag zou ik Kati gaan opzoeken in Galway dus mijn wekker ging niet veel later. Kati, had ik met Astrid ontmoet toen ik met haar in Galway was. Ze komt uit Finland en is weer terug gekomen naar Ierland voor een stage. En omdat ik twee weken vrij was vonden we het een goed idee elkaar weer op te zoeken! Het weer was echt geweldig dus toen ik aankwam gingen we al snel een mooie wandeling langs de kust maken. We hebben daar heerlijk in de zon gezeten met uitzicht over de helder blauwe zee:) Heerlijk gekletst, het was heel leuk om weer bij haar te zijn! En dezelfde avond gingen we natuurlijk nog naar de pub en in ons hostel hadden we nog twee Amerikanen ontmoet die met ons mee gingen. Heel gezellig allemaal!

De volgende dag gingen we met een tour mee die ons door de Connemara zou brengen. Het was echt zooo mooi! Er werd veel verteld tijdens de tour en op verschillende plekken gingen we er natuurlijk even uit. Connemara stond ook nog op mijn lijstje dus ik was heel blij dat nu gedaan te hebben. We kwamen echt net op tijd weer aan in Galway aan, om de bus naar Dublin terug te nemen. Het was wel even gek om afscheid te nemen, want ik weet niet wanneer ik haar weer zie.. Misschien duurt het wel een jaar, maar ik hoop haar snel weer te kunnen opzoeken!

De volgende dag had ik even de tijd om alles klaar te maken voor Lotte haar komst. Ik kon echt niet geloven dat ze nu ook al naar mij zou komen! Ik had er natuurlijk heel veel zin in en op vrijdag ging ik haar om 12 uur van de aircoach halen. We hebben samen echt een super tijd gehad. De eerste dag heb ik haar de buurt laten zien, en de andere dagen hebben we ook niet stil gezeten. We zijn natuurlijk Dublin in geweest, hebben een klif wandeling op Howth gedaan en op zaterdag avond zijn we met de meiden op stap geweest wat echt heel erg gezellig was (het weer was trouwens heerlijk)! Maar de dagen gingen wel snel voorbij natuurlijk.. op maandag bracht ik haar alweer naar het vliegveld. Maar we hebben samen weer kunnen kletsen en heel veel kunnen lachen ha ha! Het was daarom wel even lastig om haar weer te zien gaan, maar we hadden super dagen gehad en het duurt nu ook niet meer zo lang voordat ik thuis kom. Dank je voor je bezoekje lieve schat!

Ondertussen waren Brenda en Maarten al aangekomen dus toen Lotte door de douane was, nam ik de bus naar de stad waar zij in een koffie huisje op mij aan het wachten waren. Echt zo leuk om ze daar te zien! We hebben daar nog even gezeten en eenmaal terug in de bus begon het keihard te regenen.. Het zou toch niet zo zijn dat alleen Brenda slecht weer in Ierland zou hebben gehad?! De rest heeft namelijk allemaal de zon hier gezien.. Die avond had ik nog mijn laatste fluit les dus daar wilde ik wel graag heen. Ik vind het heel leuk dat ik weer even een begin met muziek heb kunnen maken hier. Echt leuke lessen heb ik gehad van een heel goede leraar! Met Brenda en Maarten had ik afgesproken om daarna uiteten te gaan en in Dalkey hebben we een heerlijk gegeten en een super eerste avond gehad:)

De volgende dag toen we de gordijnen opendeden was er zon en een blauwe lucht! Yeah, dat was het betere werk:) Die dag zijn we eerst Dublin in gegaan en we hebben een heel leuk plekje ontdekt om te lunchen. Daar hebben we heel gezellig bij het raam gezeten met z'n drieën. En omdat het zulk lekker weer was hebben we nog een tijdje in het gras in St. Stevens Green gelegen:) Heerlijk! 's Avonds hadden Brenda en Maarten heerlijk gekookt, dat kunnen ze goed hoor! Echt zo gezellig om ze hier te hebben.

De volgende dag hadden we een druk programma;) We zouden eerst naar Howth gaan (het was namelijk prachtig weer en omdat het daar zo mooi is wilde ik dat graag ook met hun doen). We hebben daar heerlijk gewandeld en toen we weer terug in de dart zaten om nog even Dublin in te gaan, zagen we dat we allemaal waren verbrand! In Dublin hadden we eerst even ergens gezellig koffie gedronken, omdat we allemaal wel even moe waren van de wandeling. Daarna ging de stadstour van de vorige dag verder. Ik had ik ze nog mee genomen over de Ha'penny bridge, langs de Liffey, over O'Connell street om de GPO en The Garden of Remembrance te bekijken. Het was een geslaagd dagje, maar omdat het de laatste avond was vonden we het leuk om nog in een pub te eten. Ik wist een leuke in Bray (waar ik ook met Karen was geweest) dus we gingen weer in de dart op weg:) We hebben daar heerlijk gegeten! De volgende dag hebben we nog een wandeling (jassen waren niet nodig) in de buurt gemaakt. Echt super dat ze waren geweest!! En het was wel even stil hoor, toen iedereen weer weg was..

Gelukkig had ik wel gelijk weer afleiding van mijn vriendinnen hier. En ook was er een beachvolleybal toernooi op zaterdag waar ik heen ben geweest. Dat was echt heel erg gezellig en ik vind het echt zo leuk dat ze hier zoveel organiseren! Weer nieuwe mensen ontmoet en ik had nog nooit 'echt' beachvolleybal gespeeld dus weer een ervaring erbij!

Morgen komen Gillian, Stephen en de jongens weer thuis dus ik ben benieuwd wat ze allemaal te vertellen hebben! Ondertussen ben ik nu aan mijn laatste maandje hier in Ierland begonnen.. Het gaat nu snel, maar we gaan er nog even van genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 10854

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: