Beautiful Ireland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Beautiful Ireland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Beautiful Ireland

Blijf op de hoogte en volg Vera

30 September 2012 | Ierland, Dublin

Vrijdagavond 21 september was de Culture night in Dublin. Natuurlijk gingen wij ook een kijkje nemen in de stad! Samen met Maria en Synje heb ik eerst Dublin Castle bezocht en daarna zijn we nog naar St. Patricks Cathedral gegaan. Het was een heel gezellige sfeer met allemaal verschillende stentjes, optreden en muziek! De eindtijd was 11 uur, maar onze eindtijd werd iets later omdat we naderhand nog een pub opgezocht hadden;) Het was een goed begin van een geweldig weekend! Zaterdag 22 september ging ik namelijk met Maria naar Glendalough in County Wicklow. Ik kan niet omschrijven hoe mooi het daar is! We hebben honderden foto's gemaakt die dag en regelmatig stonden we stil om van het uitzicht te genieten. Alleen al tijdens de busreis hadden we mooi uitzicht. Zondag 23 september had ik ook mijn eerste volleybal toernooi! Ik werd opgehaald door twee meiden om 9 uur 's ochtends. Onze eerste wedstrijd zouden we om 10 uur hebben, maar toen we aankwamen was er een probleempje. De eigenaar van de sporthal realiseerde zich, na 100x geprobeerd te hebben de poort te openen, dat hij niet de goede sleutel bij zich had-.- Wij maar wachten in de auto en op een gegeven moment liep er een man langs onze auto met een zaag. En echt waar, ze moesten het slot gewoon door zagen voordat we naar binnen konden! Dusss ons toernooi begon ietsje later vanwege de omstandigheden;) Uiteindelijk werd het een geweldige dag en sloten we het weekend af met een kampioenschap! We waren zo blij. Aan het eind van de laatste wedstrijd stonden we te springen in het velt haha! Ook ben ik nu officieel lid van de 'Volleyball Association of Ireland', want volgende week zondag hebben we namelijk onze eerste officiele wedstrijd van het seizoen!

Dit weekend was ook weer een weekend om in mijn geheugen op te slagen. Gelukkig heb ik voordat ik hierheen ging een dagboekje gekregen van Anna en Erik-Jan zodat ik elke dag kan opschrijven. Dus nogmaals dankjewel! We begonnen het weekend met een etentje in Dùn Laoghaire met de meiden. Gewoon heerlijk de hele avond gekletst en gelachen! Ook hadden we tijdens het eten mooi de tijd om onze verdere plannen te bedenken. We besloten om zaterdag naar de stad te gaan om eerst te picknicken in St. Stevens Green om daarna een bezoekje te brengen aan het Duitste Octoberfest. Het was alleen zo druk dat we al snel besloten om een warm plekje te zoeken in een pub, waar ik ook mijn eerste Irish Coffee heb gehad:) Vandaag zijn we met de dart richting Howth gereden waar we een prachtige cliff walk hebben gelopen. Er zijn zulke mooie plekjes hier alleen al in de buurt die ik graag wil bezoeken, maar het is ook geen probleem om een weekendje aan de andere kant van het land door te brengen. Zo groot is Ierland namelijk ook weer niet;) Daarom ben ik samen met een ander meisje al een trip naar Belfast aan het plannen voor aankomende maand!

Het is gewoon een geweldig leven hier. Doordeweeks ben ik 's middags natuurlijk altijd met de jongens wat ik nog steeds heel leuk vind. We leren elkaar steeds beter kennen en het zijn gewoon echt schatjes. Ik vind het ook gewoon leuk om een avond met Gillian en Stephen op de bank te zitten (nu het koud wordt bij de open haard) om wat te kletsen etc, maar mijn ochtenden en avonden raken nu meestal wel vol met allemaal afspraakjes hier, en dan weer daar. Ik ben blij dat ik zulke leuke meiden heb ontmoet waar ik dingen mee kan ondernemen en delen!

'We don't even have to try, it's always a good time!'

  • 01 Oktober 2012 - 16:36

    Astrid:

    Ook echt geweldige foto's!! geniet ervan liefje! Ik denk aan je<3, kussie

  • 01 Oktober 2012 - 16:52

    Karem:

    Ben super trots op je schatje!
    Ben zo blij voor je dat je het daar naar je zin hebt!
    Je bent een topper!!
    Dikke kus

  • 02 Oktober 2012 - 08:42

    Anna:

    Vera, kun je daar bij jou in de buurt op je 52e nog au-pair worden.... ?
    Anna.

  • 02 Oktober 2012 - 08:42

    Anna:

    Vera, kun je daar bij jou in de buurt op je 52e nog au-pair worden.... ?
    Anna.

  • 02 Oktober 2012 - 10:06

    Miriam:

    Hoi lieverd,
    Wat weer een mooi verhaal en geweldige foto's, Niet te geloven dat je dit allemaal meemaakt!
    Ik zie dat je veel plezier van je jas hebt:)
    Fijn hoor dat we zo met je mee kunnen genieten. Veel liefs, mama

  • 02 Oktober 2012 - 10:06

    Vera Van Den Berg:

    @Astrid en Karen: Dank jullie wel en een dikke kus voor allebei<3 @Anna: Jij kan alles proberen haha;) Xxx

  • 02 Oktober 2012 - 11:25

    Sharon:

    veeeertje
    wat een prachtige foto's!
    het klinkt zo leuk allemaal!
    snel skypen (ben s'ochtens inderdaad aan het werk hihi)
    geniet ervan meissie!
    lieeeefs

  • 03 Oktober 2012 - 13:19

    Brenda:

    Wat een mooie foto's Veer! Nu ga ik toch echt een tripje jouw kant op plannen hihi.. ;)

  • 04 Oktober 2012 - 15:04

    Henk Van Den Berg:

    Hallo Vera, wow mooie kracht heb je. Gefeliciteerd met jullie kampioenschap! volley ze. Mooi te lezen en te zien dat je zo aan het genieten bent. Ik ben via google even naar Glendalough geweest, kan me nu een beetje voorstellen dat je er geen woorden voor hebt. Was het afgelopen maandag een mooie engelse les bij volle maan? Ik wens je nog veel mooie avonturen samen met de kinderen en je vrienden om je heen. een vertrouwensvolle lieve groet, Henk.

  • 08 Oktober 2012 - 13:48

    Vera Van Den Berg:

    Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve reacties!! Liefsss van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 10855

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: