It's a good time! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu It's a good time! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

It's a good time!

Blijf op de hoogte en volg Vera

14 Oktober 2012 | Ierland, Dublin

Na weer een geslaagd weekend zit ik nu bij de open haard mijn verslagje te typen. Het is wel echt herfst geworden hier. De dagen worden korter en kouder, maaar dat is nog geen reden voor de Ieren om niet in de zee te zwemmen. Toen Maria en ik vorige week een strandwandeling aan het maken waren dook er een mevrouw zonder aarzeling de zee in! Wij waren heel verrast, maar toen ik het aan Gillian en Stephen vertelde zeiden ze: 'Oh ja heel veel mensen zwemmen elke dag even in de zee (het hele jaar door...) Nou mij niet gezien hoor hihi;) Na onze strandwandeling ben ik nog met drie meiden van mijn team uit eten geweest om te vieren dat we onze eerste wedstrijd hadden gewonnen! We begonnen het seizoen met een thuiswedstrijd tegen UCD (University College Dublin). Het was echt een super wedstrijd en daarna hadden een heel gezellige avond met elkaar! Dat was niet het enige dat ik dat weekend had gedaan, want op zaterdag was ik met Maria naar Dublin Zoo geweest. We hadden de bus genomen vanuit Dùn Laoghaire en dat bracht ons rechtstreeks bij de dierentuin in Phoenix Park. Het was echt een super mooie dag, de zon scheen en het was gewoon bijna warm;) Het is een mooi park en nadat we de hele dag hadden gelopen waren we helemaal kapot!

Gister heb ik met de meiden een 'tour' gedaan door Dublin. We begonnen bij Christ Church Cathedral wat echt super mooi was. Daarna zijn we naar Dublinia geweest. Dat is een expositie dat gaat over Dublin in de tijd van de vikingen en middeleeuwen. Het was heel mooi gedaan en daar hebben we wel een paar uur rondgelopen en (natuurlijk) foto's lopen maken. Je kon ook naar de top in de toren klimmen en daar had je echt een heel mooi uitzicht over de stad! 's Avonds heerlijk gegeten in een restaurant dat de 'Church' heet. Het restaurant heet niet voor niets zo, want het was echt een kerk. Nu is het omgebouwd in een restaurant, heel bijzonder! En waar waren we geëindigd? Uhm jaa.. in een pub natuurlijk! We zijn naar een heel oude traditionele pub geweest in de noord kant van de stad. Eromheen is helemaal niks, dus toen we er heen liepen wisten we niet helemaal of we goed waren. Maar op de hoek van de straat zagen we uiteindelijk de pub en binnen was het stampvol! Zo'n gezellige sfeer en natuurlijk was er live muziek. Dat vind ik zo leuk hier, in elke pub waar je komt hoor je de muziek live. Ik denk er ook aan om een muziek cursus te gaan beginnen. Eerst wil ik mijn Engels examen maken, maar als ik terugkom na het nieuwe jaar kan ik een andere cursus beginnen. Dus wie weet?! Voor nu heb ik eerst twee heel goede studie boeken gekregen van een ander aupair meisje. De vorige aupair in dat huis, had het examen ook gedaan en ze heeft de boeken achtergelaten voor andere meiden om te gebruiken. Echt super! Nu ben ik dus ook verschillende ochtenden aan het leren.

Ik ben nog steeds zo blij met het gezin waar ik in terecht ben gekomen. Elke keer realiseer ik me dat weer en daar ben ik echt dankbaar om, want dat zorgt ervoor dat ik me hier thuis en op mijn gemak voel. Vorige week was het Arthur's verjaardag en dat hebben we gevierd met chocolade cake, kadootjes en ballonnen! Hij was helemaal blij en toen ik 's ochtends in de keuken kwam, kwam hij op me afgerend en vertelde met trots dat hij nu al drie jaar was hihi, echt leuk:)

We hebben het heel goed met elkaar!

  • 15 Oktober 2012 - 00:29

    Milou:

    Hoi lieverd!

    Wat fijn om te lezen hoe leuk je het daar nog steeds hebt!! Helemaal gek
    Die Ieren haha, dat ze het hele jaar door gewoon in de zee zwemmen. En wat super
    Schattig van Arthur! Tof dat je van plan bent een muziek cursus te gaan volgen, jij zit ook nooit stil hè ;) schattie nog super veel plezier daar en snel
    Weer wat schrijven want je verhaaltjes zijn altijd super leuk!!

    Dikke kus xx

  • 15 Oktober 2012 - 10:41

    Peter:

    Hi Vera,
    Klinkt geweldig allemaal! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en zoveeel leuke mensen ontmoet en leuke dingen doet.
    Maar... Hebben jullie die wedstrijd tegen UCD nou gewonnen of verloren???
    Over 3 1/2 week komen we even bij je op bezoek. Daar kijken we erg naar uit.
    lieve groetjes, je vader

  • 15 Oktober 2012 - 10:42

    Peter:

    Hi Vera,
    Klinkt geweldig allemaal! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en zoveeel leuke mensen ontmoet en leuke dingen doet.
    Maar... Hebben jullie die wedstrijd tegen UCD nou gewonnen of verloren???
    Over 3 1/2 week komen we even bij je op bezoek. Daar kijken we erg naar uit.
    lieve groetjes, je vader

  • 15 Oktober 2012 - 10:46

    Loes:

    Laiverd!

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! En dat je veel leuke dingen mee maakt!
    Leuk dat je veel mensen ontmoet om leuke uitstapjes samen te plannen, heerlijk lijkt me dat!
    Wat heerlijk om te horen dat je het naar je zin hebt bij de familie! Dat is natuurlijk ook heel belangrijk!
    En dat je nu weer lekker aan het sporten bent!
    Nou meid geniet ervan!
    Ik vind het leuk om je verhaaltjes te lezen!

    Dikke kussiee

  • 15 Oktober 2012 - 11:04

    Vera Van Den Berg:

    @Milou: Dank je voor je reactie liefje! @Papa: Haha de wedstrijd tegen UCD hadden we gewonnen, dat was de eerste wedstrijd van het seizoen. Maar gister hadden we verloren met 3-2. Toen moesten we tegen Newbridge. Ik kijk er ook echt heel erg naar uit om jullie weer te zien:)!! Heel veel liefs van mij @Loes: Dank je schat, voor je lieve reactie! Hopelijk gaat het daar ook allemaal goed en we spreken elkaar snel:) Dikke kus

  • 15 Oktober 2012 - 12:23

    Brenda:

    Hi lieverd,
    Super leuk dat je al die mooie plekjes in Dublin en omgeving kunt ontdekken samen met de meiden die je daar hebt leren kennen! En een muziekcursus... Gaaf! Al een idee welk instrument? Tot januari dus eerst maar wat studeren en in de pubs genieten van live muziek, ook niet verkeerd ;)
    Dikke X

  • 16 Oktober 2012 - 20:02

    Karen:

    Super verhaaltje weer Veer!
    Dikke kus

  • 17 Oktober 2012 - 10:53

    Vera Van Den Berg:

    @Brenda: Nee ik weet nog niet welk instrument, ik kan niet kiezen haha?! Daar heb ik dus nog even om over na te denken;) @Karen: Dank je liefje<3

  • 24 Oktober 2012 - 11:12

    Silvia:

    Lieve Vera,

    ik heb genoten van je verslag Vera! Door de foto's erbij had ik het gevoel even met jou in Ierland te zijn! Wat doe je een leuke dingen joh, en wat fijn dat het het zo naar je zin hebt in je aupair-gezin!. Volgens mij kunnen ze het ook niet beter treffen dan met jou als oppas :-)!
    Ik kan me voorstellen dat je ouders heel veel zin hebben om je op te zoeken, dat is best al snel he.
    Nou meisje, veel plezier en succes met alles, blijf ons op de hoogte houden met je verhalen en tot de volgende keer weer hoor!

    Liefs en groetjes, Silvia

  • 24 Oktober 2012 - 20:02

    Vera Van Den Berg:

    Hee Silvia! Dank je wel voor je lieve reactie:) Ja, en ik heb ook heel veel zin dat mama en papa komen! Dat is inderdaad al best snel. Dank je wel en volgende week zal ik weer een verslag plaatsen met een paar foto's! Liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 10847

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: