Dia dhuit ó Éirinn! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Dia dhuit ó Éirinn! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Dia dhuit ó Éirinn!

Blijf op de hoogte en volg Vera

16 September 2012 | Ierland, Dublin

Vandaag ben ik hier nu precies drie weken! Het gezin, het huis, de omgeving, de weg, alles en iedereen leer ik steeds beter kennen waardoor ik me ook meer thuis ga voelen. Met Henry en Arthur maak je zoveel mee gedurende de week. Ik vind het echt heel leuk om ze van school te halen en met ze te spelen. Henry rent altijd de school uit met een grote glimlach op zijn gezicht. Heel lief! Ze vinden het geweldig om gewoon lekker buiten te spelen en als het weer niet helemaal mee zit spelen we binnen. De jongens hebben zoveel fantatsie, dat we altijd allerlei spelletjes verzinnen. We hebben een picknick met de knuffels, varen naar Amerika/Frankrijk, zijn regelmatig piraten en Arthur vindt het geweldig om zich te verkleden als Batman, Superman, Spiderman of andere superhelden!

De ochtenden, avonden en weekenden ben ik vrij! Een hoop tijd dus om dingen te ondernemen. Ik ben een engels cursus begonnen in Dún Laoghiare. Elke maandagavond van kwart voor 7 tot kwart voor 10 heb ik les met drie andere meiden. Afgelopen week was mijn eerste keer en het was heel gezellig, maar nu moet ik natuurlijk ook wat huiswerk maken. Hopelijk heb ik voor de kerst mijn Cambridge certificaat gehaald! Stephen heeft me geholpen een volleybal club te vinden. Tot onze verbazing bleek er één te zijn in Dalkey. Dat is heel vlakbij Killiney, ik hoef maar 10 min te fietsen (de terugweg iets langer, omdat ik dan de heuvel op moet hihi). Ik ben nu twee keer wezen trainen en er zijn bijna 30 meiden uit allemaal verschillende landen; Duitsland, Zwitserland, Italië, Tsjechië, Fillipijnen, Polen, Ierland en ik dan uit Nederland. Het voelde zo goed om weer lekker te volleyballen en aankomend weekend hebben we al ons eerste toernooi. Ook hadden ze gevraagd of ik mee wilden doen met de wedstrijden, wat ik heel leuk vind!

De eerste keer dat ik Dublin bezocht kon ik het allemaal niet zo goed vinden. De hele stad was nieuw en ik wist niet zo goed waar ik moest beginnen. Vorig weekend was ik er voor de tweede keer en alles kwam me gelijk bekend voor. Heb weer hele mooie dingen gezien o.a the Garden of Remembrance (Dedicated to those who gave their lives in the cause of Irish Freedom) en the Costum House. Ook heb ik mijn eerste Guinness gedronken en hebben we gegeten in een Ierse pub met live muziek (natuurlijk). Deze vrijdagavond ben ik met de meiden van de engels cursus Dublin ingegaan om te zien hoe het nachtleven er hier aan toe gaat;) We zijn de hele avond in een pub geweest waar we zelfs Ierse dans hebben gezien! Het was een goed begin van het weekend. Zaterdag hebben we gepicknickt in een parkje waar we de hele middag hebben gezeten, gegeten en gekletst! Vandaag hebben we een 'Cliff walk' gelopen vanaf Bray naar Greystones. Op een gegeven keek ik om me heen, de zon scheen, het uitzicht was zo mooi en ik dacht: 'Wauw, hier woon ik nu gewoon voor 10 maanden!!' Soms geloof ik het gewoon nog niet helemaal.. Ik heb al een lijstje gemaakt van steden/gebieden die ik graag wil zien nu ik hier ben. Omdat ik de weekenden vrij ben kan ik zo een keer een hostel boeken en het weekend doorbrengen in een ander gedeelte van het land!

Ik leer steeds meer mensen kennen en heb het gewoon echt heel erg naar mijn zin hier!!

p.s De titel van dit verslag is Gaelic voor 'groetjes uit Ierland'.

  • 17 September 2012 - 20:19

    Brenda:

    Lieverd! Wat schrijf je prachtige verhalen, ik hou van je <3

  • 17 September 2012 - 21:39

    Nadine:

    Ik ben het helemaal met Brenda eens, je kan echt super mooi schrijven! Zo blij dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan<3 heel veel liefs xxxxx!

  • 18 September 2012 - 11:42

    Vera Van Den Berg:

    Hihi dank jullie wel liefjes! Heel veel xjes van mij<3

  • 19 September 2012 - 17:47

    Liesbeth:

    Hoi Vera,
    Erg leuk om je verhalen te lezen en op de hoogte te zijn van je avonturen in Ierland. Zo te lezen heb je het erg naar je zin. Ga zo door met leuke verhalen schrijven en uiteraard met genieten.Groeten uit een regenachtig Harkstede. Liefs Liesbeth

  • 20 September 2012 - 20:17

    Vera Van Den Berg:

    Hee Liesbeth! Dankje voor je reactie:) Ja het is super hier! Hopelijk is ook alles goed bij jullie en ben ook benieuwd hoe het huis eruit ziet als ik weer terug ben;) Lieve groetjes terug!

  • 21 September 2012 - 20:35

    Ruud:

    Ha die Vera. Super dat het je zo goed gaat. Erg dapper, wat je doet en onderneemt. Het is top om je verhalen te lezen en er dan ook een beetje bij te zijn, dus op naar de volgende. Have fun! Knuffel van ons voor jou. Femke , Julia, Bianca & Ruud

  • 21 September 2012 - 20:35

    Ruud:

    Ha die Vera. Super dat het je zo goed gaat. Erg dapper, wat je doet en onderneemt. Het is top om je verhalen te lezen en er dan ook een beetje bij te zijn, dus op naar de volgende. Have fun! Knuffel van ons voor jou. Femke , Julia, Bianca & Ruud

  • 25 September 2012 - 20:09

    Vera Van Den Berg:

    Hee Ruud, Bianca, Femke en Julia! Dankje:) Ik zal binnenkort weer een nieuw verhaal schrijven hihi;) Hele dikke knuffel voor allemaal!

  • 13 Oktober 2012 - 16:47

    Opa En Oma:

    Lieve vera hier zijn opa en oma
    Julia schrijft voor ons deze brief hihi
    We hebben alle foto's gezien en alle brieven gelezen.
    We vinden het heel erg fijn dat het goed met je gaat en dat jehet naar je zin heb:-)
    Wij sturen snel weer een kaartje en hopen nog meer te lezen.
    Dikke knuffel en een hele dikke kus
    Opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 10857

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: