Eerste week bij de familie 'Kane' - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Eerste week bij de familie 'Kane' - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Eerste week bij de familie 'Kane'

Blijf op de hoogte en volg Vera

31 Augustus 2012 | Ierland, Dublin

Vrijdagmiddag; iedereen heeft even een rust momentje zo aan het eind van de week.. Dus heb ik mooi de gelegenheid om weer een verslagje te schrijven! Henry ging voor het eerst naar school afgelopen woensdag en hij vond het geweldig! Hij bleef maar door vertellen over de dingen die hij had beleefd op school en hij leek zo schattig in zijn uniform!

Deze week waren Gillian en Stephen allebei nog vrij, zodat ik de tijd had om een beetje te wennen hier. Ze hebben me wat rondgeleid en samen hebben we de laatste dingen geregeld en gekocht zoals een Ierse simkaart, kaart voor de trein en bus etc. Dinsdag middag ging ik dan zelf op de fiets om de omgeving te verkennen. Natuurlijk ging ik eerst de verkeerde kant op.. Eenmaal op de goede weg had ik een heel mooi uitzicht over de zee! Pff wel even wat anders hoor als in Nederland, met al die heuvels hier.. Ik eindigde in de haven van Bullock, heel leuk met al die zeilbootjes. Weer thuis hadden Stephen en de jongens pannenkoeken gemaakt mmm!

Gister ben ik voor het eerst naar Dublin gegaan. Een lange maar mooie dag! Eeste stop; Trinity College om het 'Book of Kells' en de 'Long Room' (onderdeel van de 'Old Library') te zien. Maarja dan sta je midden in het centrum.. Welke kant op? Ik wilde eerst kijken of ik zelf de weg kon vinden. Oke niet.. In een winkel maar even de weg gevraagd en ik hoefde niet ver meer te lopen, want het bleek aan de overkant van de straat te zijn:$. Heb wel een paar uurtjes daar doorgebracht, heel indrukwekkend!

Volgende stop; St. Stevens Green, ook daar moest ik even naar zoeken maar had het park al snel gevonden:) Je hebt helemaal niet het gevoel dat je midden in het centrum bent als je daar rondloopt! Veel mensen komen daar lunchen of na hun werk- schooldag even relaxen. Leuk om zo al die verschillende mensen te kijken;) Ik wilde eindigen bij de 'General Post Office' op O'Connell Street. Nu kon ik opeens alles vinden behalve een brug om over te steken naar de andere kant van de stad! Zoals al de hele dag had ik uiteindelijk ook mijn laatste bestemming gevonden. Na wat foto's te hebben gemaakt wilde ik wel weer terug. Moest alleen even het goede treinstation vinden, met de dart richting Glenageary, uitstappen bij de goede halte en met de fiets naar huis. Alles ging goed, maar eenmaal op de fiets nam ik de verkeerde afslag bij de rotonde-.- Toen het begon te regenen had ik toch maar Gillian gesmst dat ik verdwaald was haha. Stephen kwam me gelijk ophalen!

Het was een goede eerste week en om dat te vieren gaan we vanavond gezellig uit eten met z'n allen!

  • 31 Augustus 2012 - 18:16

    Sanne:

    Hahah zie het al helemaal voor me! Had je nieteens een kaart bij je dan schat haha. Super leuk om te lezen weer! Wat gaat een week dan super snel zeg. Nou lekker eten en ik spreek je snel weer! Dikke kus

  • 31 Augustus 2012 - 21:45

    Vera Van Den Berg:

    Hihi:$ Jawel die had ik wel bij me, en heb hem ook wel gebruikt maar het was alsnog wel lastig om je te oriënteren in een stad die helemaal niet kent haha! Dankje wel liefje, en we zijn net weer terug van het restaurant. Was heel gezellig:) Dikke kus en fijn weekend!

  • 31 Augustus 2012 - 21:47

    Karen:

    Super leuk om je verhalen te lezen schat! Kan alleen nog niet echt geloven dat dat mijn kleine zusje is.. ;)
    Dikke zoen!

  • 01 September 2012 - 11:17

    Astrid:

    Liefje! ik had al het meeste gehoord, maar ik vind het ook heel leuk om zo je verhalen te lezen samen met die mooie foto's erbij! kan niet wachten om langs te komen:$
    Dikke kus<3

  • 01 September 2012 - 23:12

    Miriam:

    Dag lieverd, Ook al had ik je verhalen net via skype gehoord, ook ik vind het leuk ze ook nog eens te lezen. Je had alleen niet verteld dat je verdwaald was en stephen je op kwam halen :) Je kan echt leuk schrijven hoor.
    Liefs en een knuffel, mama

  • 03 September 2012 - 17:46

    Femke:

    heee vera,
    leuk dat het leuk is in dublin :D
    ook leuke foto's .
    als je weer een verslag hebt, ga ik die weer lezen .
    ahaha .
    veeel plezier daaar !

    xxx

  • 04 September 2012 - 12:54

    Vera Van Den Berg:

    @Karen: Haha kleine zusjes worden groot;) @Astrid: Heb ook zin in dat je langs komt!! @Mama: Dankjewel hihi! @Femke: Dankjewel liefje en jij heel veel succes met school etc! Groetjes aan iedereen daar:) En veel liefs!!

  • 05 September 2012 - 16:29

    Femke&julia&ruud&bianca:

    hee vera
    je verhalen zijn echt super leuk om te lezen.
    papa en bianca vinden het stoer dat je dit doet
    en hopen snel weer meer te lezen. wij hebben de verhalen uitgeprint en gaan ze aan opa en oma geven. het is leuk en fijn dat je het daar supper leuk vind. ohjaa, nog hartelijk gefeliciteerd met je vader. hele dikke zoen van ons allemaal en heel veel plezier in dubblin

    xxxx ons alle vier

  • 06 September 2012 - 20:04

    Vera Van Den Berg:

    Hee allemaal! Hihi dankje;) Leuk dat jullie ze aan opa en oma laten lezen! En een hele dikke kus terug van mij

  • 10 September 2012 - 21:13

    Silvia:

    Hee lieve Vera, wat ontzettend leuk om jouw verslag van je eerste week te lezen! Ik vind het zo ongelooflijk stoer van je dat je daar in je eentje alles aan het verkennen bent! Leuk oim de foto's erbij te zien, zo reizen we hier een beetje met je mee! Ondertussen is het alweer een weekje verder, hoorde dat je je aangemeld hebt voor volleybal, beetje aardige meiden? Je familie klinkt wel heel aardig in elk geval! Ik blijf je volgen hoor! Heel veel liefs, Silvia

  • 11 September 2012 - 00:03

    Vera Van Den Berg:

    Hee Silvia! Ja dat klopt, een volleybalclub hier in Dalkey. Dat is echt heel vlakbij:) Allemaal leuke meiden uit heel veel verschillende landen! En als binnenkort de wedstrijden starten mag ik mee doen. En ja mijn familie is echt super! Heel veel liefs en de groetjes!

  • 12 September 2012 - 16:11

    Anna:

    Dag Vera, we hebben al uitgebreid contact gehad via de gewone mail, maar ga vooral door met dit soort verslagen. Heerlijk om te lezen, ook de reacties hahaha.
    Zo, nu ga ik eens even op internet kijken wat er zoal te zien en te lezen is over de streek wat nu je thuis is. With love,
    Anna.

  • 16 September 2012 - 11:24

    Marte:

    Ha die Vera,
    Leuk om je belevenissen zo te kunnen volgen. Geniet van je tijd daar!
    Groeten, Marte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 10861

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: