CAE, Belfast ennn terug naar huis! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu CAE, Belfast ennn terug naar huis! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

CAE, Belfast ennn terug naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Vera

15 December 2012 | Ierland, Dublin

Om half 12 vanochtend stond ik even op de pier van Dùn Laoghaire te genieten van het uitzicht en uit te rusten van het hardlopen, toen de kerkklok half 12 sloeg. Toen realiseerde ik me: 'Wauw, volgende week om deze tijd stijg ik op om terug te vliegen naar Nederland! Ik heb echt zin om iedereen weer even te zien, al helemaal omdat het overal nu volop kerst is! De kerst radio staat hier in huis 24/7 te draaien, de versieringen hangen al meer dan een week en de letters naar de Kerstman waren ook al op tijd verstuurd;). Een gezellige boel dus en Henry had gister ook een kerst concert van school in de kerk. Ik ben mee geweest om te kijken en het was zo schattig! Alle kinderen waren verkleed als een herder of een engel;)

Maar laat ik bij het begin beginnen, want ik ben de afgelopen weken namelijk heel druk bezig geweest voor mijn examens. Die heb ik dus nu ook afgerond! Daar was ik wel blij mee hoor, want ik had het wel even gehad met de bibliotheek aha! Op dinsdag 4 december had ik eerst mijn mondeling. Ik moest op de Universiteit van Dublin zijn en Stephen wilden me wel even afzetten. Super aardig en ook handig omdat hij de weg goed wist. Hij is daar vroeger namelijk naar de universiteit geweest. Ik had gelijk al wat andere kandidaten ontmoet en samen hadden we gewacht totdat we werden opgehaald voor de registratie waarna we daarna door konden lopen voor ons mondeling! Het was maar 15 min dus ik had niet echt het gevoel dat ik veel had kunnen laten zien, maar ja we zien wel wat eruit komt. De volgende dag moest ik om kwart over 8 al aanwezig zijn en omdat Stephen toch naar zijn werk moest wilden hij me wel weer even afzetten. Om half 8 gingen we de deur uit en we waren nog maar net op tijd, want het verkeer was 's ochtend echt een drama.. Al snel had ik dezelfde meiden als de dag ervoor ontmoet! En echt iedereen komt daar. Zoveel verschillende nationaliteiten had ik volgens mij nog nooit bij elkaar gezien;)

Het was een lange dag, van 9 uur tot half 4.. Dus daarna was ik wel echt helemaal kapot! Nu is het gewoon klaar. Ik kan er niks meer aan doen en ik krijg mijn resultaten ergens eind januari. Tegen die tijd zal ik mijn cijfer wel in één van mijn blogs schrijven en als jullie er niks over lezen weten jullie dus dat ik het niet heb gehaald, oke;)?

Gelukkig ging ik het weekend daarna (dus afgelopen weekend) even relaxen in Belfast met de meiden!! Samen met Synje, Santana, Alexandra en Maria hadden we de bus van 8 uur in de stad genomen om naar Belfast te gaan. Maar waarom moesten er nu net rellen en protesten zijn in het weekend dat wij een bezoekje aan de stad brachten..? Echt gek om te zien hoeveel politie auto's er om elke hoek stonden te wachten. We waren net ergens aan het koffiedrinken om zo ons plan voor de dag te bedenken toen we in één keer een hele groep mensen de straat op zagen lopen met de Union Jack presenterend.. Wij besloten om toen maar een 'black taxi tour' te gaan doen, zodat we er niet teveel mee te maken zouden krijgen! Dat was heel indrukwekkend. Brian, onze chauffeur nam ons mee door de wijken van Belfast om ons de beroemde muurschilderingen te laten zien. Ondertussen vertelde hij veel over de geschiedenis, wat heel ingrijpend was! 's Avonds gingen we naar de kerstmarkt in de stad. Ik was nog nooit naar een kerstmarkt geweest, maar het was echt super leuk! Echt een gezellige sfeer:) Maar omdat we koud waren geworden na twee uur daar rond gelopen te hebben, hadden we nog even een pub opgezocht (natuurlijk hihi).

We hadden het niet heel laat gemaakt, omdat we de volgende dag weer vroeg wilden opstaan om weer dingen te gaan doen! Maar ik had net zo goed de hele nacht kunnen opblijven, want in onze kamer (we hadden overnacht in een hostel) lag een vrouw de hele nacht te snurken-.- En ook niet zo'n beetje ook..! Maar goed, gelukkig kan ik wel tegen een beetje slaap te kort;) 's Ochtends hadden we een hele mooie stadswandeling gedaan door de stad en om half 1 namen we de boot voor de 'titanic boat tour'. Dat was echt super! En had ik al verteld dat we weer heel erg geluk hadden met het weer? De zon scheen volop:) We hadden ook nog een bezoekje gebracht aan Belfast Castle en voordat we de bus van 7 uur weer naar huis namen konden we nog even een rondje lopen over de kerstmarkt! Het was een super geslaagd weekend met de meiden! Wij hebben in ieder geval al wat voorgenomen voor het nieuwe jaar. 'Meer reizen aha!!'

Ik heb heel veel zin in volgende week, maar vanavond eerst nog een kerst feestje van de volleybal club:) Tot snel iedereen!!!

  • 15 December 2012 - 18:31

    Miriam:

    Hoi lieve Vera, En ja wij hebben ook heel veel zin jou volgende week op te halen:)!!
    Maar eerst nog veel plezier vanavond en een fijne week. Mooie foto's weer
    Liefs, mama

  • 16 December 2012 - 12:44

    Anna:

    Lieve Vera, ik heb je verslag gelezen, ik heb je "gezien en gehoord"
    Fijn om je rond de Kerst en Oud/Nieuw te zien.
    Tot dan!
    Anna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 10858

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: