Mama en papa op bezoek in Ierland! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Mama en papa op bezoek in Ierland! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Mama en papa op bezoek in Ierland!

Blijf op de hoogte en volg Vera

20 November 2012 | Ierland, Dublin

Het is nu bijna een week geleden dat ik mama en papa heb uitgezwaaid na een geweldige week samen gehad te hebben. Ik kon niet stil zitten op de dag dat ze aankwamen, zoveel zin had ik om ze weer te zien! Toen ze belde dat ze in hun appartement in Dalkey (15 min lopen vanaf mijn huis) waren aangekomen, kon ik het eerst even echt niet geloven. Gillian ging snel Henry ophalen bij een vriendje en toen ze terug kwam ben ik gelijk naar ze toe gegaan. Het was een geweldig moment en na even gekletst te hebben bracht ik ze naar mijn huis zodat ze even kennis konden maken met mijn gast familie (Stephen had wat scones klaar gemaakt mmm), wat heel gezellig was. Om de eerste avond te vieren gingen we gezellig uit eten met z'n drieën. Ik kan niet zeggen hoe leuk ik het vond om mama en papa te vertellen en te laten zien waar ik nu leef.

De volgende ochtend was ik weer op tijd bij ze zodat we een kust wandeling konden maken. We hebben vanaf Dalkey via Sandycove naar Killiney Beach gewandeld en het weer was echt geweldig!! Ik vertelde dat veel mensen hier gewoon zwemmen door het hele jaar heen en mama en papa zijn daar dan ook getuigen van geweest, want op onze weg naar het het strand zagen we inderdaad wat mensen in de zee zwemmen;) We hebben trouwens de hele week geluk gehad met het weer. Om eerlijk te zijn heb ik nog helemaal niet veel regen gehad hier?! 's Middags moest ik terug naar huis om op de jongens te passen (wat heel gezellig was) en voor het eten ging ik weer terug naar mama en papa. Zij hadden 's middags mooi de tijd gehad om Dublin te verkennen. Ik vond het ook een leuk idee om mama en papa kennis te laten maken met de meiden die ik hier heb ontmoet. Dus donderdagavond hadden we gelijk al een pub opgezocht en kwam Synje langs om mijn ouders te ontmoeten! Vrijdagochtend zijn we Killiney Hill opgegaan en omdat het alleen die dag niet zulk mooi weer was, hadden we al snel een thee huisje opgezocht waar we gezellig wat hebben gedronken. Die avond gingen we allemaal vroeg op bed, want de volgende dag zouden we een tour maken naar Newgrange en Tara Hill. De wekker stond op half 6.. De dart ging rond 7 uur en de bus vertrok vanaf het centrum om 8 uur. Het was het vroege opstaan waard hoor, want het was een geweldige dag vol met geschiedenis. Om deze mooi dag nog beter af te sluiten gingen we gezellig uit eten in het centrum. We probeerden om nog een plekje te vinden ergens in een pub, maar er was die avond een Rugby wedstrijd aan de gang dus daar was geen beginnen aan;)

We waren alle drie heel moe van alle indrukken die dag, maar toch gingen we de volgende dag alweer op tijd op pad. Niet zo vroeg als de vorige dag, maar toch. De wekker ging alweer om 8 uur. Het was echt een prachtige dag dus we stapten op de dart richting Howth om de cliff walk te lopen. Papa heeft echt super mooie foto's gemaakt en het was een heel gezellige middag met elkaar. We hebben zelfs nog koffie buiten gedronken, omdat de zon zo fel scheen! Gillian en Stephen hadden mama en papa uitgenodigd om te komen eten op die avond, dus om 5 uur waren we bij mij thuis. Stephen had een drie gangen menu gemaakt wat om te smullen was:) Henry was zo enthousiast dat hij niet stil kon zitten aan tafel en maar door bleef praten haha! Ze springen trouwens altijd in het rond, het zijn jongetjes met veel energie! Maar toen de jongens in bed lagen hebben we nog even gezellig beneden kunnen zitten. Het was super dat ze zo even kennis konden maken met elkaar.

Omdat Gillian had ontdekt dat Arthur de waterpokken had ging Stephen halve dagen werken op die maandag en dinsdag. We hadden het zo afgesproken dat ik bij Arthur bleef tot 1 uur, zodat ik daarna naar mama en papa in de stad kon gaan. Op maandag hebben we nog een bezoekje gebracht aan het Guinness Storehouse waarna we nog even een pizzaatje hebben gegeten in de stad. Op maandag ga ik altijd naar school en omdat mijn examens er al snel aankomen wilde ik dat niet missen. Na het eten ging ik dan ook op weg naar school.

En toen was het alweer dinsdag.. De week was om gevlogen en ik realiseerde me wel dat vandaag de laatste dag was. Nadat Stephen thuis was gekomen kon ik weer naar mama en papa. Die middag zijn we naar Dùn Laoghaire gelopen zodat ik ze mijn school nog kon laten zien! Ik kom daar heel vaak om met de meiden af te spreken of om over de pier te wandelen, dus dat is een plaats wat ze niet konden missen;). Eenmaal weer thuis had ik nog even wat foto's laten zien en was papa ondertussen eten aan het koken. Omdat Alexandra en Santana niet konden komen de donderdag ervoor hadden we die avond nog met ze afgesproken in een heel gezellige pub in Sandycove. Het was een gezellige laatste avond met elkaar. De volgende ochtend liep ik dan voor de laatste keer naar beneden om onze fantastische week met elkaar af te sluiten met een gezellig ontbijtje. De laatste spulletjes waren gepakt en toen was het tijd om afscheid te nemen. Dat was wel even een moeilijk moment hoor en eigenlijk voel ik me pas sinds gister weer goed. Ik was zo snel gewend geraakt aan ze dat ik me wel een beetje alleen voelde nadat ze waren vertrokken. Gelukkig zit ik in een super gezin en heb ik leuke meiden leren kennen waardoor ik me snel weer beter voelde.

Ik had heel erg naar hun bezoekje uitgekeken en het is een geweldige herinnering geworden! Er zijn meer dan 700 foto's gemaakt, waar we met plezier naar terug kunnen kijken en om jullie ook even een indruk te geven van onze week samen heb ik een paar foto's uitgezocht!

  • 21 November 2012 - 10:53

    Anna:

    Vera, de vogels vliegen met om de oren (je weet wel wat ik bedoel). Oeps, daar vliegt er een tegen het raam...
    Mooi verhaal (en echt gebeurd, ha ha ha)!
    Kus, Anna.

  • 21 November 2012 - 11:51

    Brenda:

    Lieve lieve lieve Vera!! <3

  • 21 November 2012 - 13:14

    Peter:

    Hi Vera, Het was echt een geweldige en heel gezellige week bij jou! We hebben ontzettend genoten. Heel fijn om te zien dat je daar in een geweldig leuk gezin zit, en het zo goed naar je zin hebt.
    Je zit daarbij ook nog in een super-interessante en leuke omgeving (o.a. Dublin met Trinity College en Book of Kells, geweldige Kliffen en stranden, het zeer bijzondere 500 jaar oude Newgrange en Tara Hill en... James Joyce duikt overal op...
    heel veel liefs,
    je vader

  • 21 November 2012 - 19:51

    Vera Van Den Berg:

    Hee Anna, ja ik weet wat je bedoelt haha;) Dank je! Kus van mij @Brenda en papa, dank jullie voor jullie reactie:) En papa, één week was niet genoeg hé?! Maar jullie hebben echt heel veel gedaan in een week en het was super! Dikke kus

  • 21 November 2012 - 21:43

    Miriam:

    Hoi lieverd,

    Wat een heerlijk verhaal en het mooie is dat wij dit keer onderdeel waren van jouw belevenissen
    Ik geniet nog elke dag na.
    Veel liefs, mama

  • 22 November 2012 - 09:14

    Peter:

    Klein foutje in mijn reactiestukje: Een 0 te weinig bij de leeftijd van Newgrange: Moet zijn 5000 jaar...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 10853

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: