Ierland in de herfst met het thema: 'Halloween' - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu Ierland in de herfst met het thema: 'Halloween' - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Vera Berg - WaarBenJij.nu

Ierland in de herfst met het thema: 'Halloween'

Blijf op de hoogte en volg Vera

30 Oktober 2012 | Ierland, Dublin

Het is weer tijd om een verhaaltje te schrijven:)! De maand oktober in Ierland staat echt in het teken van 'Halloween'. In elke pub, winkel, restaurant, noem maar op hebben ze halloween decoratie hangen! Afgelopen weekend was het dan ook hèt weekend om verkleed op stap te gaan! Dat konden wij natuurlijk niet missen dus afgelopen zaterdagmiddag ging ik samen met Synje, Alexandra en Maria de stad in om een kostuum te kopen. Nou we kwamen er al snel achter dat we geen 'echt' kostuum zouden gaan kopen, het was namelijk best wel duur allemaal en je draagt zo'n heksen jurk niet veel vaker. Ik niet tenminste..;) Het was echt een gekken huis in de stad. We kwamen op een gegeven moment zelfs bij een fop winkel waar je in de rij moest staan om de winkel in te mogen..?! Uiteindelijk waren we allemaal geslaagd en ik heb wat foto's geplaatst dus je kan het resultaat zien hihi! Wij waren niet extreem verkleed, maar we hebben wel verschillende mensen gezien die dat wel waren! Super tof hoor haha, er zat een man in de dart die verkleed was als een bruid. Hij droeg echt zulke hoge hakken, zelfs meiden zouden het moeilijk vinden om daar op te lopen! Het was leuk om soms een Dracula, Frankenstein of een skelet de pub in te zien lopen haha!

Maar dat is natuurlijk niet het enige wat ik de afgelopen twee weken heb gedaan! Afgelopen maandag was het een bank holiday, dus (bijna) iedereen was vrij! We hadden dus een lang weekend om leuke dingen te doen:) Maar ik zal beginnen bij vorige week, want ik denk niet dat ik dat al heb verteld. Vorige week vrijdagavond ben ik eerst samen met een hele groep opstap geweest in Dublin. Er woonde namelijk ook nog een student bij Synje in huis en dat was haar laatste avond. Ze had dus iedereen die ze in een maand hier had leren kennen uitgenodigd om een drankje te doen. Heel gezellig allemaal, want zo leer je alleen maar meer mensen kennen! Het was een heel kort nachtje geweest, want ook al lag ik om 2 uur in mijn bed, om 6 uur ging de wekker alweer! We hadden namelijk een tripje naar Kilkenny gepland op zaterdag. Dat is ongeveer twee uur rijden vanuit de centrum van Dublin. Het was het vroege opstaan echt waard, want wat is Kilkenny een mooi plaatsje! We zijn daar natuurlijk eerst naar de 'tourist information' gegaan om wat informatie te halen waarna we daarna op weg gingen naar 'Kilkenny Castle'. We konden een tour door het kasteel doen dus dat hadden we ook gedaan, super mooi! We hebben elke keer trouwens heel erg geluk met het weer, want ook deze dag was het koud maar hadden we een strak blauwe lucht:) Na geluncht in 'The Castle Garden' te hebben, hadden we heel wat kerkjes bezocht. Want geloof mij, die hadden ze daar wel.. Heel mooi hoor;)! Om de dag goed af te sluiten nog even wat gegeten in een leuke pub, ergens in de vele kleine zijstraatjes die je daar hebt. Uiteindelijk moesten we zelfs nog rennen om de bus naar Dublin te halen (maar goed dat we dat hadden gedaan anders hadden we echt twee uur moeten wachten..)! Nou vroeg thuis was ik deze dag ook niet en het is altijd leuk om even bij Gillian en Stephen te zitten nadat ik een dagje weg ben geweest, maar mijn wekker ging wel weer om 9 uur de volgende ochtend! We hadden namelijk weer een wedstrijd en dit keer was het een thuiswedstrijd die we hadden gewonnen!!

Ook dit weekend hadden we weer wat leuks gepland om te doen, er zijn hier ook zoveel mooie/leuke dingen om te doen! Voordat we op zaterdagmiddag dus onze kostuums gingen uitzoeken waren we naar 'Croke Park' geweest. In dit stadion worden altijd de Gaelic sporten gespeeld zoals bijvoorbeeld Hurling en Gaelic Football. Ik was nog nooit in een stadion geweest en dit is gelijk ook één van de beste sportstadions in Europa! We kregen een rondleiding door het hele stadion waarbij ze veel vertelden! Naderhand kon je nog het museum in wat wij ook hebben gedaan. Op de begane grond was een tentoonstelling over de geschiedenis van de GAA (The Gaelic Athletic Association) en op de eerste verdieping kon je meer algemene informatie vinden, zoals de counties die kampioen zijn geworden, wat de spelregels zijn etc. Helemaal aan het eind kon je zelf nog even proberen om te slaan met een 'Hurl'. Het lijkt makkelijker dan het is..! Het was al zo mooi om daar te zijn zonder dat er een wedstrijd aan de gang was, dus we gaan ook zeker een wedstrijd bijwonen in Croke Park! Omdat het deze week vakantie is, hadden we geen wedstrijd op zondag. Ik kon dus even lekker uitslapen nou ja dat dacht ik.. Ik was vergeten dat de klok een uur achteruit ging dus daarom zat ik alsnog om kwart voor 9 aan de ontbijt tafel-.- Haha maar ja dat gaf niks, ik had 's middags met Maria afgesproken om een wandeling te maken hier in de buurt. We hebben 4 uur lang gelopen, gewoon omdat het zo mooi is hier en we nog niet uitgepraat waren;) 's Avonds was het dus onze buurt om verkleed op stap te gaan! We hebben een super leuke avond gehad met elkaar, zoals eigenlijk altijd! En nee het weekend was na zondag dus nog niet over. Samen met Maria en Synje ben ik naar Malahide gegaan (dat is aan de noord kant van Dublin) om het kasteel daar te bezoeken! Echt prachtig mooi. We gaan er zeker nog een keer heen om er te wandelen langs de kust! Om het goede weekend nog even beter af te sluiten waren we 's avonds naar de bioscoop geweest in Dùn Laghaire. Helemaal en allemaal super leuk, maar ondertussen ben ook nog steeds druk aan het leren voor mijn examen hoor! Ik heb het voor elkaar gekregen om binnen een half jaar alweer een examen te doen;) Op 5 december is het voor mij dus geen Sinterklaas, maar bikkelen voor mijn CAE examen!

Morgen is het natuurlijk echt Halloween en omdat de jongens nu ook vakantie hebben ga ik samen met ze, en met Stephen (en waarschijnlijk ook nog met wat vriendjes uit de buurt) verkleed langs de deuren! Lijkt me super leuk om te doen haha! Ik ben hier nu iets meer dan twee maanden, maar soms voelt het veel langer. Zo gewend ben ik hier al. Volgende week komen mama en papa op bezoek waar ik hel erg naar uitkijk:)

Kortom: Het is geweldig hier!!!

  • 30 Oktober 2012 - 22:25

    Miriam:

    Geweldig leuk Vera! Ik zou net naar bed en zag toen dat je geschreven had. Fijn om weer een verhaal van je te lezen:)! Liefs mama

  • 31 Oktober 2012 - 00:29

    José:

    Ben helemaal jaloers als ik dit lees, super tof meis geniet er van!!

  • 01 November 2012 - 09:37

    Vera Van Den Berg:

    Dank je wel mama! @José: Hihi thanks! Xxx

  • 02 November 2012 - 11:59

    Astrid:

    Lieverd!!
    Zulke leuke verhalen:)! en dat pakje staat je heel leuk hihi
    Heb zin in zondag, lekker skypen:)!!
    Kussie

  • 02 November 2012 - 12:05

    Brenda:

    Wat een leuke foto's lieverd! Hoe was het om met de jongens 'trick or treat' te lopen? :) Een dikke X

  • 02 November 2012 - 20:00

    Vera Van Den Berg:

    Dank je lieverd! @ Brenda: Het was echt super leuk om met de jongens 'trick or treat' te lopen! Iedereen was verkleed en sommige mensen versieren hun huis echt op en top haha! Ook was er veel vuurwerk (ook al is dat illegaal hier), dus één groot feest;)! Dikke kus

  • 05 November 2012 - 14:48

    Anna:

    druk druk druk in het huishouden zie ik.... :-)
    en, je leert de kinderen toch wel onze st.maarten versjes?!
    fijn dat je pa/ma komen!
    Kus, ook van Erik Jan,
    Anna.

  • 08 November 2012 - 11:23

    Salo:

    Heeee lievie echt suuuuperleuk om het te lezen schat!!! Zo leuk en bijzonder eigenlijk dat jij nu gewoon al die dingen daar meemaakt haha! Veel plezier lief dikke kus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Killiney, Co. Dublin!

25 augustus 2012; Rond 3 uur in de middag verliet ik Nederland om voor 10 maanden au pair te gaan in Ierland. De vlucht ging heel snel want, nadat ik het boekje had gelezen dat ik had gekregen van mijn lieve vriendinnetjes was ik al bijna in Ierland... Ik stond te wachten op mijn koffers en werd toch wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik door de gate kwam stonden Gillian en de kinderen (Henry en Arthur) op mij te wachten met een zelf gemaakt welkomsbord! We moesten nog een klein half uurtje rijden om bij hun huis te komen. Bij aankomst kreeg ik gelijk een rondleiding van Henry en Arthur door het huis. Gillian had zelfs al foto's opgehangen van mijn familie voor het geval ik heimee zou krijgen, hoe lief! Het zijn heel aardige mensen en proberen me echt thuis te laten voelen, het voelt gewoon na één dag al goed!

De eerste nacht in een ander bed, ander huis, ander land.. Wel even wennen hoor;) Maar toen ik wakker werd en naar buiten keek scheen de zon en het beloofde een mooie dag te worden. We zijn Killiney Hill op gegaan om de zeilboten van 'Tall ship race' uit te zien varen vanuit de haven. De jongens vonden dat geweldig, ze zijn helemaal gek van piraten;) Eenmaal weer thuis kregen we bij de thee 'home made scones' mmmmmm! They were delicious!

Een goed begin, zou ik zeggen!

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2013

Final words..

23 Juni 2013

Bezoekje aan Derry en 19de verjaardag!

03 Juni 2013

Galway, vistite en nog meer volleybal!

17 Mei 2013

Piratenfeest, Cork en Cashel!

03 Mei 2013

Karen op bezoek!
Vera

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 10846

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 25 Juni 2013

Killiney, Co. Dublin!

Landen bezocht: